بهینه سازی سایت برای Bounce Rate Reduction

بهترین راه های کاهش نرخ پرش در سایت

در بسیاری از موارد، نرخ پرش به دلیل آماده نبودن کاربر برای خرید یا معامله پیش می آید. اما اگر دیدید که bounce rate به طرز غیر عادی بالاست به فکر تغییری در صفحه محصول باشید. گاهی اوقات مشتری از خریدش منصرف می شود به این خاطر که اطلاعات مورد نیازش را پیدا نکرده است. محتوای صفحات وب سایت بایستی به شکلی خوانا و با فرمتی مناسب ارائه گردند. این مسئله در بحث تجربه کاربری اهمیت زیادی دارد، چرا که هیچ کاربری علاقه مند نیست که پس از ورود به وب سایت، با انبوهی از محتواهای پخش و پلا مواجه شود.

برای مثال، به عکس زیر دقت کنید، در این عکس، مقالات مرتبط با موضوع را به کاربر نمایش می دهد. در ادامه به این نکته مهم اشاره می‌کنیم که محتوا چگونه منجر به افزایش یا کاهش نرخ بانس ریت می‌شود. شما وقتی مخاطبین خود را به خوبی بشناسید می‌توانید مطابق با سلیقه و رفتار آنها پیش بروید و آنها را حفظ کنید. با اینکه این نرخ به طور مستقیم روی رتبه‌بندی سایت در گوگل تاثیر ندارد، ولی روی نرخ تبدیل، میزان فروش و ارزش و اعتبار سایت شما در نزد گوگل تاثیرگذار است. من در این محتوا ۱۵ روش برتر برای کاهش نرخ پرش و بانس ریت را به شما معرفی می‌کنم. چرا که رپورتاژها یا پاپ آپ (pop up) ها برای کاربران زیاد دل‌انگیز نیستند و او را عصبانی می‌کنند.

ریسپانسیو (Responsive) یا واکنش گرا بودن یک سایت جدا از آنکه می‌تواند تجربه کاربری بسیار خوبی به بازدیدکنندگان سایت شما بدهد، می‌تواند از نظر سئو هم باعث بهبود سایت شما در نتایج شود. قرار دادن این قسمت در وب سایت، نشان می دهد که وب سایت شما شامل بخش های دیگری مبتنی بر موضوع مورد نظر بازدیدکنندگان وجود دارد. مطالب را به همراه تصاویر ارائه دهید تا کاربر به راحتی بتواند به این قسمت دسترسی داشته باشد. در ادامه 5 تکنیک طلایی برای کاهش نرخ پرش سایت به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید به کمک آن‌ها سایت و فروشگاه اینترنتی خود را بهبود بدهید. جستجو کردن جدا از آنکه به کاربران کمک می‌کند تا سریع‌تر به نیاز خود در سایت شما برسند، می‌تواند به آنالیز وبسایت شما هم نیز به شدت کمک کند. ما در دوره‌های آموزش گوگل آنالیتیکس نزدیک به ۲ ساعت فقط درباره نحوه تحلیل جستجوهایی که در سایت خودمان صورت گرفته صحبت میکنیم.

افزایش کلیک گوگل یکی از عوامل کلیدی برای جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت شماست. اگر می‌خواهید رتبه صفحاتتان در نتایج جستجو بهبود یابد و کاربران بیشتری روی لینک‌هایتان کلیک کنند، باید تکنیک‌های خاصی را به کار ببرید. در این مقاله، با روش‌های مؤثر و کاربردی برای افزایش کلیک در گوگل آشنا می‌شوید که می‌توانند تاثیر زیادی در رشد سایت شما داشته باشند. برای آشنایی با روش های افزایش کلیک گوگل لازم است که در ابتدا با مفهوم نرخ کلیک یا CTR آشنا شوید. نرخ پرش که در زبان انگلیسی با نام Bounce Rate شناخته می‌شود، به معنای درصد بازدیدکنندگانی است که به جای ماندن در سایت شما، گشتن میان صفحات سایت و خواندن محتواهایتان، سریع از سایت شما خارج می‌شوند.

یکی از قابلیت هایی که می تواند بازدیدکنندگان را به مشاهده سایر بخش های وب سایت شما ترغیب کند، نمایش مطالب با بیشترین بازدید و بیشترین نظر است. معمولاً بازدیدکنندگان علاقه زیادی به خواندن نظرات سایر افراد در مورد یک موضوع دارند و شما می توانید از موضوع برای ترغیب آن ها به گشت و گذار در وب سایتتان استفاده کنید. زمانی که بازدید کننده ای وارد وب سایت شما می شود، بسیار مهم است که بتواند در میان مطالب سایت شما جستجو کند. حتماً یک کادر جستجو در قسمتی از وب سایت که در دید بازدیدکننده باشد در نظر بگیرید، می توانید از مکانیزم جستجوی گوگل استفاده کرده یا در خود وب سایت قابلیت جستجو را پیاده سازی کنید، اما حتماً وب سایت شما جستجو داشته باشد. سایت شما حتماً می بایست برای موبایل بهینه شده باشد، اصطلاحاً می گویند که سایت به صورت Responsive یا واکنشگرا طراحی شده است.

در واقع وقتی کاربری برای بار اول به سایت شما وارد می شود یک بانس ریت به سرورهای آنالیتکس فرستاده می شود و اما اگر همان کاربر وارد صفحه دوم شود بانس رایت از بین می رود. البته شما می‌توانید فیلتر bounce rate را هم به GA4 اضافه کنید تا به طور مستقیم از نرخ پرش سایت خود آگاه شوید. در نسخه ۴ گوگل آنالیتیکس دیگر مثل گذشته خبری از دکمه Bounce Rate نیست؛ بلکه engaged sessions به شما نشان می‌دهد که چه میزان از بازدیدکنندگان از سایت شما فورا فرار می‌کنند. این کار شما در نهایت باعث می‌شود که بازدیدکننده حداقل زمان بیشتری را در صفحه سایت شما سپری کند؛ یعنی نرخ پرش کمتر می‌شود. وقتی کاربر صفحه ای از سایت شما را برای دیدن یک محتوای خاص باز می‌کنند و باکس‌های تبلیغاتی از چپ و راست او را محاصره می‌کنند جوریکه نمی‌تواند محتوای اصلی را ببیند، توقع نداشته باشید که سایت شما را فورا ترک نکند.

در بسیاری از موارد مشکلات فنی مثل خطاهای 5xx و خطاهای 4xx به‌شدت بر روی بانس ریت اثرگذار هستند و یا برخی مشکلات فنی دیگر مثل حجم بالای ویدیو قرار داده‌شده در سایت که اکثر کاربران امکان دانلود ندارد. تمامی لینک هایی که از وب سایت شما به سایر وب سایت ها داده می شود می بایست در یک صفحه جدید باز شوند. بازدیدکننده شما نباید به راحتی سایت شما را ترک کند و در صورتی که کاربر را به سایت دیگری هدایت می کنید، حتماً لینک های مربوطه در صفحه جدید باز شوند تا کاربر سایت شما را ترک نکند. ناپ شاپ، به عنوان اولین سایت ارائه‌ دهنده محصولات ناپ کامرس در ایران، به دلیل تجربه و تخصص خود در این حوزه شناخته می‌شود. ناپ شاپ، فعالیت خود را از سال 1393 در زمینه طراحی سایت فروشگاهی مبتنی بر nopCommerce آغاز نمود و با ارائه بهترین راهکارها و خدمات، به یکی از پیشگامان این صنعت تبدیل شده است. اگر سوال یا راهکاری در زمینه کاهش نرخ پرش دارید با در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

هر چقدر مقدار بانس ریت بیشتر باشد ، این مفهوم را بیان می کند که سایت شما در جذب مخاطب موفق نبوده و مشتری بالقوه خود را از دست داده است . بنابراین باید درباره آن بدانید و با روش های محاسبه و کاهش بانس ریت آشنایی داشته باشید . با اجرای این استراتژی‌ها، می‌توانید به طور موثر نرخ پرش در وب‌سایت خود را کاهش داده و درگیری و نگهداری کاربران را بهبود بخشید. این صفحه می تواند دارای لینک هایی باشد که کاربران را ترغیب به مشاهده دیگر بخش های وب سایت کند. همواره بایست مخاطبین هدف خود را شناسایی کرده و محتوایی مرتبط با نیازهایشان در وب سایت تولید کنید. هدف گذاری بر روی مخاطبین نیز نبایست بسیار عمومی و کلی باشد، چرا که شانس ارتباط با کاربر کاهش پیدا می کند.

یکی از موارد بسیار مهم حداقل برای من به عنوان یک کاربر در سایر سایت‌ها قسمت جستجوی آن سایت است. بارها پیش آمده که قصد جستجو در یک سایتی را داشتم ولی اصلا چنین امکانی را نداشتند. ما در میزفا قبلا درباره نحوه لینک سازی داخلی به شکل کامل و جامع صحبت کردیم و ۱۰ تا از برترین نکات لینک سازی داخلی و نحوه لینک گذاری صحیح در آن اشاره شد. در این بخش به شما توضیح می‌دهیم با چه راهکارهایی نرخ پریدن از سایت را کاهش دهید و مخاطبان را مدت‌زمان‌ طولانی‌تری در سایت خود نگه دارید. اگر کاربر احساس کند اطلاعات شخصی او در سایت در امان نیست، ممکن است سایت را ترک کند. اگر سایت از تبلیغات مزاحم و پرسروصدا استفاده کند، کاربر ممکن است به دلیل آزار دهنده بودن آنها سایت را ترک کند.

برای مثال، صفحه‌ای که محصولات یا خدماتی را می‌فروشد نباید بانس‌ریت یک وبلاگ را داشته باشد. از آنجایی که اهداف این دو سایت گوناگون است، انتظار کلیک کردن کاربران روی لینک‌ها و مشاهدۀ سایر بخش‌های وب‌سایت متفاوت خواهد بود. برای مثال زمانی که کاربر مسیری را برای خرید محصول طی می کند و در اواسط کار از صفحه خارج می شود ، سئوکار باید بتواند دلیل آن را بیابد و با حل مشکل ، به افزایش فروش سایت کمک کند . در مجموع، نرخ پرش پایین نشانه موفقیت وب‌سایت در جذب و حفظ بازدیدکنندگان است که منجر به افزایش جذب مشتری، فروش و بهبود استراتژی‌های بازاریابی محتوا می‌شود. ارتقاء کیفیت و ارتباط محتوای وب‌سایت می‌تواند باعث جذب کاربران بیشتر شده و احتمال خروج آن‌ها از سایت را کاهش دهد. محتوای سایت باید کاربرپسند، جذاب و کامل باشد تا بازدیدکنندگان را به ماندن در سایت ترغیب کند.

هدف اصلی همه ما از افزایش بازدید و جذب کاربران به سایت این است که آنها را وادار به تعامل کنیم؛ یعنی روی لینک‌های داخلی کلیک کنند و از صفحات دیگر بازدید کنند، در سایت عضو شوند و یا از محصولات یا خدمات سایت خریداری کنند. به طور ساده نرخ خروج درصد جلساتی را نشان می‌دهد که با رسیدن به صفحه‌ی شما پایان یافته‌اند. در حالی که نخ پرش، کاربرانی هستند که با ورود به صفحه‌ی شما بلافاصله خارج شده‌اند. این موضوع برای متخصصان سئو، طراحان سایت، صاحبان کسب و کار‌ها، تولید کنندگان محتوا و هر فردی که در زمینه گوگل و سایت فعالیت می‌کند، ضرورت دارد و باید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست بیاورند. در ادامه، انواع کلمات کلیدی را به شما معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که از لحاظ هدف کاربر و طول کلمه، این کلیدواژه‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و بهتر است که از کدام یک استفاده کنید. هیچکس دوست ندارد موقع جستجو کردن درباره یک موضوع خاص، موضوعات قدیمی مربوط به دو یا سه سال پیش را بخواند.

یوزر اکسپرینس (UX) یکی از راه های کاهش بانس ریت است که کاربر تمایل بیشتری برای بازدید از سایت شما را در خود احساس می کند. با داشتن تجربه کاربری خوب، می توانید با استفاده از خدمات سئو و بهینه سازی سایت، در صفحه اول گوگل قرار گیرید که همین امر باعث افزایش ترافیک، به خصوص اگر جز ۵ لینک اول در Serps باشید. نرخ پرش در حقیقت درصد بازدیدکنندگانی است که در یک صفحه از وب‌سایت شما وارد می‌شوند اما بدون اقدام خاصی خارج می‌شوند. منظور از اقدام خاص مانند کلیک کردن برروی پیوندها و یا پرکردن فرم خرید می‌باشد. باید توجه داشته باشید که نرخ پرش با موضوع وب‌سایت شما رابطه مستقیم دارد و شما باید با توجه به استراتژی کاری وب‌سایت خودتان درباره کاهش نرخ پرش تصمیم بگیرید. کاهش نرخ پرش یکی از مهمترین اهداف در بهینه‌سازی سایت است، زیرا نرخ پرش بالا می‌تواند به سئوی سایت آسیب برساند و رتبه آن را در موتورهای جستجو پایین بیاورد.

این یک راه آسانی برای کسب و کارهایی که تازه در عرصه آنلاین فعالیت می کنند، نیست. کاربران جدید، از اینکه کسب و کار شما خوب است یا نه و این که قصد دارید چه نوع شهرتی را بدست آورید، بی اطلاع هستند. برای اینکه اعتماد کاربران را افزایش دهید، می توانید از جوایز، گواهی نامه ها، تاییدیه ها و هر چیزی که باعث می شود کاربر به یک سایت تازه تاسیس اعتماد کند، را در معرض دید او قرار دهید. ویدئو ها نسبت به دیگر محتواها قوی تر بوده و کاربر را به سمت صفحه جذب می نمایند. شما می توانید با استفاده از انیمیشن، موسیقی، صوت، روایت و داستان، رنگ ها و دیگر ابزارهای مختلف، کاربران را در صفحه لندینگ خود نگه دارید. شما حتی می توانید یک ویدئو مناسب را ایجاد یا ترجمه کنید و از آن برای گرفتن مشتری استفاده نمایید.

برای درک بهتر مخاطب سعی کنید تصاویر کاملا مرتبط را مورد استفاده قرار دهید. حال چه زمانی؟ زمانی که ما در مقاله یا متن‌هایمان یک وبسایت خارج از سایتمان را لینک کردیم و وقتی کاربر بر روی آن لینک کلیک می‌کند از سایت ما توسط خودمان خارج می‌شود. همیشه در زمان آزمون سایت، از مرورگرهای مختلف استفاده کنید که این امر باعث می‌شود زودتر از کاربران از مشکلات فنی سایت در نسخه‌های مختلف اطلاع داشته باشید که حاصل آن بهبود نرخ پرش یا به ادبیات دیگر بهبود دفع کاربر می‌شود. شاید بدون شک بگم با پیشرفتی که امروزه در دنیا موبایل شاهد اون هستیم کم کم باید گفت اگه سایتی برای موبایل به خوبی قابل نمایش نباشه عملا از دور خارج میشه. موتور های جستوجو مثل گوگل هم این موضوع رو درک کردن و حتی رتبه بندی مجزایی برای ترافیک سایت از طریق موبایل در نظر گرفتن.

اگر وب‌سایت را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه نکنید، بازدیدکنندگان به احتمال فراوان از سایتتان خارج می‌شوند. حتی ناامیدکننده‌تر از عنوان سئو و دیسکریپشن گمراه‌کننده، زمانی است که یک وب‌سایت صفحه خالی یا خطای فنی داشته باشد. گاهی اوقات وب‌سایت‌ها مشکلات فنی از جمله صفحات 404 یا خطاهای سرور دارند. این موضوع نه‌تنها برای شهرت وب‌سایت شما مناسب نیست، بلکه به‌سرعت تعداد بازدیدکنندگان را کاهش می‌دهد. درک این موضوع که Bounce rate فعلی سایت شما خوب است یا خیر بسته به صنعت و نوع سایتی که دارید متفاوت خواهد بود.

علت چیست؟ به این علت که کیفیت ورودی کاربران از هر ورودی متفاوت است پس رفتارهای متفاوتی هم دارند. علاوه‌بر نمایش محبوب‌ترین و مرتبط‌ترین محتواها، می‌توانید طراحی وب‌سایت را بهبود ببخشید و آن را برای بازدیدکنندگان جذاب‌تر کنید. بهبود کیفیت گرافیک سایت، استفاده از کنتراست رنگ خوب، تغییر اندازه و فاصله فونت برای راحت‌تر خواندن محتوا و ... از جمله کارهایی است که می‌توانید در طراحی سایت گردشگری و انواع وب‌سایت‌ها انجام دهید. با توجه به اینکه افراد بسیاری از دستگاه‌های تلفن همراه برای دسترسی به سایت‌ها استفاده می‌کنند، مهم است که وب‌سایتتان برای تلفن همراه بهینه شده باشد.

یکی دیگر از امکانات خوبی که می‌توان با آن شناخت خوبی نسبت به ویژگی‌های مخاطبان بدست آورد مشاهده بانس ریت براساس سن است. برای دسترسی به این بخش باید به قسمت Audience مراجعه کرده و سپس بر روی Demographic بروید. با این حال بهتر است نرخ پرش سایتتان را به طور مداوم زیر نظر داشته باشید؛ به‌خصوص اگر نرخ آن بالاتر از ۷۰% یا پایین‌تر از ۲۰% است. چه تازه سایت خود را راه‌اندازی کرده باشید و چه در یافتن دلایل بانس ریت بالای سایت خود سردرگم باشید، در هر دو حالت، شناخت مخاطب به شما کمک می‌کند. اگر سرعت سایت و در واقع بارگذاری سایت شما بیشتر از ۳ تا ۴ ثانیه طول بکشد، کاربر دیگر منتظر نمی‌ماند و لینک سایت شما را می‌بندد. بنابراین اگر می‌خواهید مخاطب را از ترک فوری سایتتان منصرف کنید، باید سرعت لودینگ را افزایش دهید.

فرض کنید ده‌ها خط بدون پاراگراف‌بندی در جلوی چشمان شما باشد، قطعاً حس بد و تصمیم به نخواندن دارید و این یعنی خارج شدن شما از آن سایت. در سایت میزفا این مورد به شدت رعایت می‌شود و اکثر مقاله‌های قدیمی در سال جدید به روز رسانی می‌شوند. کمتر مقاله ۲۰۱۷ در میزفا پیدا می‌شود که در سال ۲۰۱۸ آپدیت نشده باشد. انتخاب یک عنوان مناسب احترام به خودتان و انتخاب کاربر در نتایج است. در این چند سال اخیر متاسفانه عنوان‌های غیرمرتبط و نا مناسب بسیار رواج پیدا کردند.

دنیای دیجیتال مارکتینگ و مبحث بهینه سازی وب سایت به طور مدام توسط موتور های جستجو در حال به روزرسانی است و درک مفهوم نرخ پرش و دلیل آن برای وبمستر ها و صاحبین کسب و کار های اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار است . بنابراین برای کاهش بانس ریت، هر سایتی نیاز دارد که بر روی موبایل و تبلت، با تجربه کاربری مناسبی نمایش داده شود. شما باید سایت را برای کاربرانی که از طریق موبایل وارد می شوند، بهینه نمایید. حتما برای شما هم پیش آمده است که وارد سایتی شده اید اما محتوای افتضاح درون آن نه تنها شما را به صفحات بعد و تعامل دعوت نکرده است بلکه در کسری از ثانیه، فقط از آن صفحه فرار کرده اید! مقوله تجربه کاربری یک بحث بسیار بزرگ است که مهم‌ترین اثر را در بانس ریت، نرخ تبدیل، جلب اعتماد و برندسازی دارد.

اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید، اختصاص املاک و مستغلات به اقلام پرفروش خود یک استراتژی مؤثر است؛ چراکه این محتواها بیشترین کلیک را از بازدیدکننده به دست می‌آورند و نرخ تبدیل بالاتری برای آن صفحۀ فرود ایجاد می‌کنند. در نظر داشته باشید همیشه به‌روز کردن محتوا برای بازدیدکنندگان باعث افزایش تعامل می‌شود. تجربه کاربری یک وب سایت (UX) عامل بزرگی برای ماندن یا نماندن کاربران در وب‌سایت است. اگر ‌سایت شما مملو از تبلیغات مزاحم، پاپ‌آپ‌های آزاردهنده یا ویدیوهای پخش خودکار باشد این احتمال وجود دارد که کاربران برای یافتن موضوعات مورد نظر وارد سایت دیگری شوند. اگر عنوان سئو و توضیحات متا یک صفحه به‌درستی محتوا را منعکس نکند، ممکن است بازدیدکنندگان را گیج کند و آن‌ها روی محتوای دیگری کلیک کنند. همیشه این احتمال وجود دارد که گوگل تغییراتی در توضیحات صفحه یا دیسکریپشن شما ایجاد کند اما این امر برای بهبود وب‌سایت شما نیست.

این فاکتور کاربردی کمتر در سایت‌ها مورد توجه قرار میگیرد درحالی که اهمیت بسیار بالایی دارد و میتواند به خوبی باعث کاهش درصد نرخ پرش شود. رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) مناسب را می‌توان دومین مورد بسیار مهم در کاهش نرخ پرش یک سایت دانست. به عنوان مثال، اگر 100 نفر از صفحه اصلی بازدید کنند و 50 نفر از این افراد بدون بازدید از صفحۀ دیگری از سایت خارج شوند، نرخ پرش صفحه اصلی 50٪ است. با این حال، صفحه اصلی ممکن است 400 بازدید در همان بازه زمانی داشته باشد و فقط 100 نفر از کاربران از صفحه اصلی سایت خارج شوند. بانس ریت و نرخ خروج هردو برای تعامل ‌وبسایت استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌های ظریفی بین این دو وجود دارد. هردو مفهوم معیارهای تجزیه و تحلیل سایت هستند که برای اندازه‌گیری رفتار بازدیدکنندگان استفاده می‌شوند، اما موارد مشابهی را اندازه‌گیری نمی‌کنند.

برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله 8 دلیل افزایش بانس ریت در سایت را مطالعه نمایید. یکی دیگر از راه‌های موشکافانه‌ای که می‌توان برای کاهش نرخ بانس ریت درنظر گرفت، بررسی ویژگی‌های کاربران شما است. از ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس برای درک علایق، ویژگی‌ها و پارامترهای شخصیتی افرادی که به صفحات شما سر می‌زنند استفاده کنید. سعی کنید در نگارش محتوا، طراحی عناصر مختلف صفحه و ایجاد فضای جذاب مطابق با سلیقه آنها اقداماتی را انجام دهید. این کار علاوه بر کاهش نرخ فرار کاربران و جذب آنها در سایت، منجر به افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر و بیشتر کردن نرخ تبدیل و جلب اعتماد آنها خواهد شد.

ممکن است سایت شما به خاطر دلایل مختلفی نرخ پرورش بالایی داشته باشد. به همین دلیل باید در ابتدا ببینید که مشکل سایت چیست و سپس به دنبال راهی برای کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) سایت خود باشید. برای مثال، اگر فکر می‌کنید که طراحی سایت مناسب نیست، تجربه کاربری خوبی در اختیار مخاطبان قرار نمی‌دهد یا نظارت آن‌ها را برآورده نمی‌کند، باید این مشکلات را برطرف کنید. در این مقاله چند نکته درباره روش‌های کاهش نرخ پرش را به شما معرفی می‌کنیم. اگر در یک وب‌سایت مشغول به تولید محتوا هستید یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که برایتان مهم است میزان کاربرانی است که مقاله شما را به طور کامل مطالعه می‌کنند و به بقیه بخش‌های وب‌سایت شما سرمی‌زنند. در این مقاله سعی داریم رازهایی را در رابطه با حفظ کاربر در سایت با شما در میان بگذاریم.

نمونه مشخص از لینک سازی داخلی اصولی را میتوانید در میزفا مشاهده کنید. شما در حال مطالعه مقالات مربوط به Bounce rate هستید و در ابتدا و انتهای مقاله فقط مقالات مربوط به Bounce rate به شما نمایش داده می‌شود و خبری از مقالات مربوط به asp.net که در میزفا انتشار داده می‌شود نیست. این خروج یعنی افزایش بانس ریت و طبیعتا برای شما که مدیر فروشگاه (چه آنلاین چه آفلاین) هستید ناخوشایند خواهد بود. انجام تست‌های A/B روی عناصر مختلف وب‌سایت شما (مانند طراحی صفحه یا حتی رنگ دکمه) می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی برای مخاطبان شما جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد. به یاد داشته باشید Google از داده‌های تلفن همراه برای تعیین رتبه‌بندی در نتایج سرپ استفاده می‌کند؛ بنابراین در دنیای امروزی قابلیت استفاده از تلفن همراه بیش از هر زمان دیگری مهم است. این موضوع برای انواع وب‌سایت‌ها، از سایت‌های تجارت الکترونیک گرفته تا سایت‌های خبری، بسیار مهم و حیاتی به شمار می‌آید.

این پارامتر به صورت عمومی با هدف درک تجربه کاربری وب سایت آنالیز می گردد. یکی دیگر از راههای کاهش بانس ریت، استفاده از تصاویر با کیفیت و ساخته شده توسط هر شرکت می باشد. هر سایتی برای گرفتن نتیجه بهتر، از عکس هایی با رزولوشن بالا به عنوان  پیش زمینه خود استفاده می کند. سایت گوگل که به خاطر استفاده از زمینه سفید و لایه های با کیفیت در صدر است، عموما از تصاویر با کیفیت برای صفحات لندینگ خود استفاده می نماید. شخصی وارد یکی از صفحات سایت شده و بدون اینکه صفحات دیگر را ببیند، بلافاصله خارج می شود که این عمل باعث ایجاد بانس در آنالیتیکس است. حال اگر همان شخص بعد از دیدن یک صفحه، طبق لینک های موجود وارد صفحه دیگر شود، و سپس از صفحه دوم خارج شود، در این حالت نرخ خروج اتفاق افتاده است.

هر چند طراحی وبسایت زیبا به تنهایی کافی نیست و نیاز به سرعت لود بالا و همینطور محتوای با کیفیت است که در بالا به این موارد اشاره شده و این فاکتور هر چند بسیار قوی و قدرتمند است ولی کافی نیست. طبیعتا طراحی سایت زیبا همانند یک شخصی میماند که لباس بسیار زیبا برای ملاقات با شما پوشیده باشد. قطعا شما به دلیل شیک پوشی آن شخص راحت‌تر و بهتر می‌توانید با اون ارتباط برقرار کنید، و حضور او به شما حس خوبی می‌دهد چرا که احساس مهم بودن را می‌کنید و آن شخص را به خوبی در ذهن می‌سپارید. برخی سایت‌ها هم محتوای بی کیفیت تولید می‌کنند و به دنبال یک نویسنده ارزان قیمت هستند که صرفا یک تولید محتوای ۳۰۰ کلمه ای داشته باشند و بتوانند از گوگل ورودی جذب کنند. هر چند ممکن است ورودی ناچیزی را کسب کنند ولی غافل از آن هستند که این ورودی ها همانند محتوایشان بی کیفیت خواهد بود و ثمره‌ای بر کسب و کارشان نخواهد داشت. ما در این بخش از مقالۀ نرخ پرش سایت چیست دلایل بانس‌ریت بالا را برای شما به طور مفصل توضیح می‌دهیم.

بنابراین سایت شما باید برای این حجم قابل توجه از کاربران به خوبی در دسترس باشد و سئو موبایل به خوبی انجام گرفته باشد. اگر صرفا برای بالا بردن نرخ بازدید و به هر قیمتی کاربر را با تایتل تگ غیرمرتبط با محتوای صفحه به سایتتان بکشانید، به کاربر احساس فریب‌خوردن یا نارضایتی می‌دهید. با این کار نه تنها نرخ پرش را زیاد می‌کنید بلکه وجهه نازیبایی هم از سایت خود در ذهن مخاطب بر جا می‌گذارید. یادتان باشد که بازدیدکنندگان سایت شما ناخودآگاه طراحی و ظاهر سایتتان را با سایت‌های دیگر و رقیبتان مقایسه می‌کنند. اگر شما در طراحی ظاهری امتیاز پایین‌تری از نگاه کاربر بگیرید، او فورا تصمیم به ترک صفحه سایت می‌کند. شما با کمک این روش‌ها می‌توانید بازدیدکنندگان سایت خود را برای مدت طولانی‌تری در صفحات سایت نگه دارید تا هم تعامل بیشتری با سایتتان داشته باشند و هم نرخ تبدیل سایت بیشتر شود.

اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، چند راهکار عملی و 100 درصد موثر در کاهش نرخ بانس ریت برای شما معرفی کرده‌ایم. محاسبه و تعیین بانس ریت به منظور کاهش نرخ پرش چندین نتیجه‌ی مهم را برای ما به دنبال خواهد داشت. نخست خواهیم فهمید که کدام صفحات با کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربر تطابق ندارد. در برخی موارد نیز باید به این سوال پاسخ دهد که آیا نیاز به طراحی مجدد سایت یا نوشتن محتوای تازه داریم یا خیر. استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می‌تواند کمک بزرگی به این بررسی‌ها بکند. این موضوع به خصوص در صفحات فرود یا محصول که بر روی ارائه خدمات و محصول متمرکز هستند بسیار مهم است.

البته در دوره افزایش سرعت سایت ژاکت آکادمی تمامی نکات مهم در خصوص افزایش سرعت بررسی شده است و می‌تواند برای شما کمک کننده باشد. این موضوع باعث خروج سریع کاربر بعد از خواندن چند خط اول مقاله و افزایش نرخ پرش در وب‌سایت شما می‌شود. پذیرش این موضوع که سایت شما دارای بانس ریت (bounce rate) بالایی است درست مانند آن است که به شما بگویند فرزند عزیزتان، بهترین کودک در حیاط مدرسه نیست؛ همانقدر ناراحت کننده! مطمئنا شما پیش خود فکر می کنید چرا فرشته ی کوچک من به آن چیزی که شایسته آن بوده نرسیده است. اگر این مثال را فهمیدید وقت آن شده که وارد دنیای دیجیتال شویم و با هم بین اعداد و ارقام گوگل آنالیتیکس قدم بزنیم.

به علاوه، باید به دنبال آشنایی با انواع کلمات کلیدی باشید تا مخاطبان بیشتری را به سایت خود دعوت نمایید. در حال حاضر افراد وقت و حوصله زیادی برای ماندن در سایت‌های کم سرعت را ندارند و ترجیح می‌دهند وارد سایتی شوند که در بازه زمانی بین ۲ تا ۳ ثانیه، آن‌ها را به جوابشان برساند. به همین دلیل شما باید حتماً با استفاده از روش‌های کاربردی، سرعت لود سایت خود را افزایش دهید تا مخاطبان سریعاً به جواب خود برسند و وارد سایت رقبا نشوند. یکی از اصولی که باعث جذب کاربر برای مطالعه محتوای وب‌سایت می‌شود استفاده از تصاویر بصری جذاب است. اما دقت کنید که استفاده بیش از حد از تصاویر برای یک محتوا باعث خسته کننده تر شدن آن برای کاربر خواهد شد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری