خطاهای سئو پیشرفته
مشکلات سئو تکنیکال بررسی 16 مشکل حیاتی
محتوای تازه و بهروز به موتورهای جستجو نشان میدهد که سایت شما فعال و مرتبط است. عدم بهروزرسانی محتوا میتواند به کاهش اعتبار سایت شما و تأثیر منفی بر رتبهبندی منجر شود. شاید در ظاهر اضافه کردن توضیحات آلت به تصاویر کار کوچکی به نظر برسد، اما تاثیر زیادی بر سئو سایت خواهد داشت. سعی کنید از کلمات توصیفی و یا کلمات کلیدی صفحه سایت موردنظر در توضیحات آلت استفاده نمایید و هیچ تصویری را در سایت بدون توضیحات آلت باقی نگذارید. بهتر است این را هم بدانید ایندکس کردن صفحات وب سایت های جدید همیشه آخرین کاری است که گوگل انجام می هد تا به مطالب و محتواهای جدید دسترسی پیدا کند.
در حالی که هر دو سئو و بازاریابی برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش میکنند، یعنی افزایش ترافیک و جذب مخاطب، عدم هماهنگی بین آنها میتواند منجر به سردرگمی، ناکارآمدی و هدر رفتن منابع شود. اهداف یکپارچه، استفاده موثر از منابع و بهبود عملکرد برخی از موارد مورد اهمیت برای هماهنگی استراتژی سئو و بازاریابی است. برای این کار حتما اهداف خود را مشخص کنید، مخاطبان خود را بشناسید و به طور مداوم تجزیه و تحلیل کنید. گوگل به وبسایتهایی که سریع هستند پاداش میدهد—و ما در مورد زمان بارگذاری کمتر از سه ثانیه صحبت میکنیم. در حالی که تعدادی از کارها وجود دارد که توسعه دهندگان می توانند برای کنترل سرعت بارگذاری انجام دهند، طراحان باید برای بهبود عملکرد و سئو به تصاویر نگاه کنند.
برخی از این اخطارها از اهمیت کمتری برخوردارند و برخی از اهمیت بیشتر. البته ممکن است که اخطاری که در یک بازه زمانی، تاثیر کمی دارد، در به روزرسانی بعدی گوگل از اهمیت بیشتری برخوردار شود. پس بهتر است که تا حد ممکن، سعی کنید که ایرادات سایت خود را رفع کنید. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) به دو روش اصلی آشکار و پنهان انجام میشود.
چنانچه با مطالب موجود در مقاله ها و ویدئو ها مشکلات سایت برطرف نشد، می توانید مشکلات خود را با پشتیبانی رسمی وردپرس یا انجمن های آنلاین نیز در میان بگذارید. یکی از راهکارهای حل مشکلات در سایت های وردپرسی، بروزرسانی وردپرس و پلاگین های نصب شده روی سایت است. همیشه باید از آخرین نسخه وردپرس و پلاگین ها استفاده کنید تا هیچ مشکلی در عملکرد سایت به وجود نیاید. سایت شما ممکن است با مشکلاتی مانند زمان بارگذاری طولانی صفحات، خطاهای CSS و JavaScript، تداخل بین منابع و فایلها و مشکلات دیگر مواجه شود. همونطور که در تصویر مشاهده کنید در تب رقیب میتونید کاملا تغییرات رتبه رقباتون رو در کلمات کلیدی هدفتون مشاهده کنید. بدون هیچ دردسر و در سریعترین زمان میتونید متوجه این تغییرات بشید.
بنابراین آگاهی از اشتباه رایج سئوی تکنیکال، به شما این امکان را میدهد که وبسایتی بهینه و موفقتر داشته باشید و از خدمات دیجیتال مارکتینگ به خوبی بهره ببرید. تقویت لینکدهی بین صفحات داخلی سایت، نقش کلیدی و حیاتی در ارتقا سئو سایت دارد. لینک سازی داخلی بین صفحات، میزان اهمیت آنها را برای رباتهای گوگل مشخص میکند. هر چه تعداد لینکهای مرتبط و با کیفیت ارجاع داده شده به یک صفحه بیشتر باشد، اعتبار آن صفحه هم بالاتر رفته و گوگل متوجه می شود که آن مطلب از ارزش بالاتری برخوردار است. برای لینک سازی داخلی اصولی و پر بازده باید قواعد بازی را بلد باشید؛ برای مثال، از مطالب مرتبط را به یکدیگر لینک داخلی دهید تا بازدیدکنندگان را به صفحات ارزشمند سایتتان هدایت کنید. با لینکدهی به پستبلاگهای قدیمی از اعتبار و ارزش آنها برای ارتقای رتبه محتواهای جدید استفاده کنید.
گوگل با شناسایی چنین سایتهایی رتبه آنها را کاهش میدهد و حتی ممکن است بهطور کلی آن سایت را از ایندکس خود حذف کند. از دیگر عواقب پنهان کردن محتوا از دید کاربر باید به کاهش نرخ کلیک، کاهش رضایت کاربر و افت ترافیک سایت اشاره کنیم. یکی دیگر از اشتباهات رایج در سئو، استفاده بی رویه از جاوا اسکریپت است. اما استفاده بیش از حد یا نادرست از آن، عواقب زیادی دارد که یکی از آنها تحتتاثیر قراردادن قابلیت خزش سایت شما است. اگر یک ربات خزنده نتواند محتوای شما را پیدا کند، قادر به ایندکسکردن آن نیست.
مجموعه بی نظیز از جداول استفاده شده در وب سایت که با html و css و javascript ساخته شده است در ادامه می ... قصد داریم آموزش کاربردی و مفیدی رو خدمتتون ارائه بدیم که به راحتی بتونید منو سایت خود را یا هر المانی ... نماد اعتماد الکترونیکی که با نام اینماد نیز شناخته میشود، یکی از مهمترین ابزارها برای کسب و کارهای ... بهینهسازی موتورهای جستجو که امروزه معمولا با نام سئو شناخته میشود، فرآیندی حساس و پیچیده است که به ... این مشکل سئو دارای چند مرحله است که میتوانید برای حل آن اقدام کنید. وارد فهرستهای برتر کسب و کار شوید و نمایههای خود را به طور کامل پر کنید.
تگ های کنونیکال به این منظور استفاده می شوند که وقتی چند صفحه دارید که دارای محتوای مشابه و با تفاوت بسیار کمی وجود دارند، کدام صفحه به عنوان صفحه مرجع در نظر گرفته شود. بدون استفاده از این تگ موتورهای جستجو ممکن است محتواهای صفحات مشابه یا دارای تفاوت های جزئی را مشابه و کپی در نظر بگیرند و این خود می تواند رتبه های وب سایت شما را کاهش دهد. موبایل فرندلی بودن صفحات سایت از نگاه گوگل به این معنی است که صفحات سایت شما در همه دستگاه ها و به ویژه موبایل به درستی به کاربر اطلاعات و داده ها را نمایش می دهند. این امر به این دلیل اهمیت دارد که بسیاری از کاربران امروزه با موبایل اطلاعات و داده های موردنیاز خود را از گوگل بدست می آورند. حل این مشکل در سایت می تواند به بهبود رتبه های شما در گوگل هم کمک زیادی نماید. ما تو این مقاله به بررسی 15 مورد از رایجترین مشکلات سئو سایت با ذکر مشکل و راهحلش میپردازیم.
برای بهینهسازی سایت و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجوی گوگل، استفاده از ابزارهای گوگل برای سئو به یکی از ارکان اساسی تبدیل شده است. این ابزارها که هرکدام ویژگیها و کارکردهای منحصر به فردی دارند، به شما این امکان را میدهند که عملکرد سایت خود را بهبود بخشیده و آن را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. ما قبلاً در مقالهای با عنوان ابزارهای سئو لیست کاملی از ابزارهایی که هر متخصص سئو باید آنها را بشناسد به شما معرفی کردهایم که بد نیست به آن هم نگاهی بیاندازید. معماری نامناسب سایت یکی دیگر از اشتباه رایج تکنیکال سئو است که میتواند تأثیر منفی قابل توجهی بر عملکرد سایت در موتورهای جستجو داشته باشد. یک سایتی که خوب طراحی شده نه تنها به کاربران کمک میکند تا راحتتر در سایت شما پیمایش کنند، بلکه به موتورهای جستجو نیز اجازه میدهد تا محتوای شما را بهتر درک و ایندکس کنند. نادیده گرفتن این جنبه میتواند منجر به مشکلاتی مانند دوبارهکاری محتوا، رقابت داخلی بین صفحات و هدر رفتن بودجه خزش شود.
در این حالت، گوگل نمیتواند مشخص کند کدام صفحه را برای آن کلمه کلیدی نمایش دهد، که در نتیجه هر دو صفحه ممکن است از نظر رتبهبندی آسیب ببینند. برای جلوگیری از این مشکل، به هر صفحه یک کلمه کلیدی منحصربهفرد اختصاص دهید و مطمئن شوید صفحات مختلف برای کلمات کلیدی یکسان بهینهسازی نمیشوند. لینکهای داخلی تاثیر زیادی در افزایش امتیاز سئو تکنیکال سایت شما دارند. آنها در افزایش زمان حضور کاربران در سایت، افزایش نرخ تبدیل، بهبود تجربه کاربری و… تاثیر مستقیم دارند. با رعایت لینکسازی مناسب به گوگل روابط بین صفحات، پستها و سایر محتوای سایت خود را نشان میدهید.
در آن زمان، موتورهای جستجو بیشتر بر اساس تکرار کلمات کلیدی به جای تحلیل کیفیت محتوا(Content quality)یا ارتباط واقعی آن با نیاز کاربران، صفحات را رتبهبندی (Search engine ranking) میکردند. به همین دلیل، بسیاری از وبسایتها با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن، متا تگها، یا حتی بخشهای مخفی صفحات، سعی در جلب ترافیک داشتند. با معرفی الگوریتمهای پیشرفتهتر، به ویژه الگوریتم گوگل پاندا در سال ۲۰۱۱، استفاده از کیورد استافینگ شناسایی و به شدت جریمه شد. از آن زمان به بعد، موتورهای جستجو به ویژه مجموعه الگوریتم گوگل (Google algorithms) به جای تمرکز بر تعداد کلمات کلیدی، به کیفیت و ارتباط محتوای صفحات اهمیت دادند، و این روش عملاً منسوخ شد. برای موفقیت در سئو، لازم است به تمامی جوانب فنی و محتوایی سایت توجه داشته باشید.
بروز چالش های سئو در فرایند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو امری اجتناب ناپذیر است. شما هرچقدر بر دانش سئو مسلط باشید، باز هم ممکن است با چالش جدیدی در سئو روبرو شود. شما با طراحی ریسپانسیو و واکنشگرای سایت و افزایش سرعت سایت میتوانید در حفظ کاربران گوشیهای هوشمند موفق شوید. از این رو، طراحی مناسب سایت برای حفظ کاربران تلفن همراه یکی از چالش های سخت سئو است؛ چون تعداد زیاد این کاربران در افزایش ترافیک سایت تاثیرگذار است. برای برطرف کردن این چالش کافیست در پنل سایت خود دنبال صفحات همنوعخوار یا کیوردهای کنیبال بگردید. همچنین، میتوانید از ابزار سئو سرچ کنسول گوگل هم برای تشخیص کیوردهای کنیبال کمک بگیرید.
دلیل استفاده از این روش، فریب موتورهای جستجو برای نمایش سایت در رتبههای بالاتر بود، بهویژه در روزهایی که الگوریتمهای جستجو توانایی درک مفهوم و کیفیت محتوا را نداشتند. اما این تکنیک به مرور زمان، با پیشرفت الگوریتمهای موتورهای جستجو، آسیبهایی از جمله جریمه شدن سایت، کاهش رتبه یا حتی حذف از نتایج جستجو به دنبال داشت. علاوه بر این، تجربه کاربری (User experience) نیز به شدت تحت تأثیر قرار میگیرد، زیرا محتوای تولید شده بیشتر شبیه به اسپم به نظر میرسد تا متنی ارزشمند و مفید. در این مقاله از بخش آموزش سئو میخواهیم بدانیم دقیقا کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) چیست. سپس درباره Keyword Stuffing به زبان ساده صحبت کرده و سایر دانستنیهای ارزشمند در مورد آن را مرور کنیم.
برای پیدا کردن این مشکلات، میتونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Google Search Console استفاده کنی. این ابزارها بهت نشون میدن کجا ریدایرکتهای زنجیرهای یا حلقهای اتفاق افتاده و باید اون ریدایرکتها رو اصلاح کنی تا مستقیم به مقصد نهایی برسونن و مسیر رو کوتاهتر کنن. برای بررسی اینکه کجاها ریدایرکت 302 به کار برده شده، میتونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Ahrefs استفاده کنی. اگه جایی بهاشتباه 302 استفاده کردی، سریعاً اونو به 301 تغییر بده. مثلاً به جای "خرید کفش"، عباراتی مثل "خرید کفش ورزشی ارزان مردانه" میتونه یه Long-Tail Keyword باشه.
شما میتوانید کلمات کلیدی تکراری را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کنید. اگر هرگز سرعت بارگذاری وبسایت خود را بررسی نکردهاید، اکنون زمان خوبی است که وارد آن شوید. گوگل ابزار رایگان PageSpeed Insights را برای کمک به شما در شروع کار ارائه میکند. نتایج این ابزار میتواند در مورد موارد حیاتی سایت شما و نحوه تأثیر آنها بر سایتتان، شما را راهنمایی کند. برای جلوگیری از این اشتباه، باید اطمینان حاصل کنید که تگهای Hreflang به درستی پیادهسازی شدهاند. این شامل استفاده از کدهای زبان و کشور صحیح، اطمینان از وجود لینکهای متقابل بین تمام نسخههای زبانی و قرار دادن تگها در بخش head صفحه یا در فایل sitemap.xml است.
لینک سازی داخلی روشی است برای پیوند دادن صفحات مختلف وب سایت شما به یکدیگر. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را بهتر درک کنند و محتوای شما را به طور کارآمدتر فهرست کنند و به کاربران کمک میکند تا صفحه مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند. پس استفاده از لینک های داخلی برای اتصال صفحات مرتبط سایت شما به یکدیگر اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون لینکسازی داخلی قوی، وبسایت شما مانند کتابخانهای بدون فهرست خواهد بود که در آن یافتن اطلاعات مورد نظر دشوار است. برای لینکسازی داخلی کارآمد، باید انکر تکست صحیح و مرتبط استفاده کنید و از ایجاد لینک های شکسته خودداری کنید.
شما باید محتوای سایت را به صورتی ایجاد کنید که به صورت خوشه ای از یکدیگر پشتیبانی کنند. پیشنهاد می شود محتوای قدیمی سایت را بررسی کرده و از آن محتوای قدیمی به جدید لینک دهید. در صورتیکه اقدام به ایجاد بک لینک برای سایت خود کرده اید ، تمامی بک لینک ها را با یک انکر تکست ثابت و مشابه قرار ندهید. با زیر نظر گرفتن آنها و استراتژیهایی که برای بهبود سایت خود به کار میگیرند، میتوانید در رقابت با آنها همگام شوید و جا نمانید. همگی آنها برای کسب رتبههای برتر SERP در حال تلاش و اجرای استراتژیهای مختلف سئو هستند. یا اینکه برخی از سایتها فقط به دنبال کیوردهای با حجم جستجوی بالا هستند؛ حتی اگر این کیوردها با محتوا و موضوع سایت آنها ارتباط چندانی نداشته باشند.
به این ترتیب میتوانید بدون درگیر رقابت سخت شدن، رتبهبندی خوبی در گوگل بگیرید. بررسی وبسایت با استفاده از گوگل آنالیتیکس یکی از مهمترین بخشهای سئو است. این ویژگی به شما کمک میکند بفهمید کدام کلمات یا عبارات کلیدی بیشتری ورودی را به وبسایت شما جذب کردهاند و میتواند مسیر سئوی سایت شما را به سمتی موثر تغییر بدهد. گوگل از سال 2016 الگوریتم موبایل فرست ایندکس را بکار گرفت زیرا اکثر مردم از دستگاههای موبایل خود برای جستجو در اینترنت استفاده میکنند. این الگوریتم به این معنی است که گوگل نسخه موبایل سایت شما را ایندکس کرده و هنگام رتبهبندی محتوا نیز از آن نسخه استفاده میکند.
اگر بودجه کافی دارید، اما پهنای باند ندارید؛ سئوی خود را به یک پشتیبان سایت برون سپاری (آژانس خارجی) بسپارید. آنها میتوانند از همه چیز مراقبت کنند، از اقدامات یکباره گرفته تا بهترین شیوههای مداوم. ما پستهای داشتهایم که علیرغم انجام تمام مراحل بالا، آنها نمیتوانند راه خود را به SERP (صفحه نتایج موتور جستو جو) بیابند. اگر اینطور است، صفحه را لغو انتشار کنید، کد را در صفحه جدید کپی کنید و سعی کنید صفحه را دوباره منتشر کنید. یکی از عواملی که همیشه در سایت های وردپرسی مشکل ایجاد می کنند، پلاگین ها هستند. اگر پس از نصب یا بروزرسانی یک پلاگین شاهد ارور یا خطاهایی در سایت بودید، پلاگین را غیرفعال کنید.
ورودی های پسورد به شکل کاملا غیر امن بوده و هکرها میتوانند پسورد کاربران را سرقت نمایند. صفحات مجهز به HTTPS نباید وابسته به بارگذاری منابعی با پروتکل HTTP باشند. در این موارد AMP راه اندازی شده اما مورد به طور کل مورد ایندکس گوگل قرار نمی گیرد. در این گونه موارد احتمالا گوگل به ایندکس نسخه عادی صفحات می پردازد. به جای استفاده از «خرید لپتاپ» میتوان از «خرید کامپیوتر قابل حمل» یا «خرید دستگاه الکترونیکی» استفاده کرد. «اگر به دنبال خرید کفش ارزان هستید، کفش ارزان ما بهترین گزینه است.
طبق گزارش سایت statcounter در مرداد ماه سال 1401 از کل ترافیک وب 91.46% از طریق موتور جستجوی Google انجام میشود. در حالی که سایر موتورهای جستجو نیز وجود دارند که اهمیت آنها در مقایسه با گوگل بسیار کم است. یکی از بهترین راهها برای بهبود سئوی خارجی، اینه که ببینی رقبای موفق تو از چه لینکهایی استفاده میکنن. بررسی پروفایل لینکهای رقبا بهت کمک میکنه بفهمی که اونها از کجا لینک گرفتن و چه سایتهایی بهشون اعتماد کردن. متا دیسکریپشن توضیح کوتاهی از محتوای هر صفحه هست که زیر عنوان صفحه توی نتایج جستجو نمایش داده میشه.
در ادامه این مطلب از بلاگ آرنا ویژن به انواع اشتباهات سئو و راهحل رفع آنها اشاره میکنیم. این مواردی که به آنها اشاره کردیم، تنها تعداد محدودی از اخطارها و خطاهای رایج سئو هستند. شما باید همواره به دنبال شناسایی و رفع اخطارهای سئو سایت خود باشید. با اشتباه از این گامهای اشتباه، رتبه سایت خود را بهبود بخشید، ترافیک سایت خود را افزایش دهید و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران فراهم کنید. بهینهسازی کلمات کلیدی به معنای استفاده مناسب و متعادل از کلمات کلیدی است بهطوریکه مرتبط با موضوع و خوانا باشد. با استفاده از پیوندهای داخلی و لینکدهی به صفحات مرتبط، میتوانید کلمات کلیدی مختلفی را به کار ببرید بدون اینکه مجبور شوید در متن اصلی آنها را بارها تکرار کنید.
با این حال، بسیاری از افراد مرتکب اشتباهاتی میشوند که میتواند تلاشهای سئو آنها را خراب کند. در ادامه این مقاله، 10 مورد از اشتباهات رایج در سئو را که باید از آنها اجتناب کنید، بررسی میکنیم. بیش از نیمی از کاربران موبایل سایت هایی با زمان بارگذاری بیش از 3 ثانیه را ترک می کنند. اگر دانستن این آمار به تنهایی محرکی برای افزایش سرعت سایتتان در موبایل نیست باید بدانید که از جولای سال 2018 سرعت بارگذاری سایت در موبایل تبدیل به یکی از فاکتورهای رتبه بندی شده است. کپی کردن تمامی محتوای یک سایت بر روی یک دامنه دیگر مانند محتوای تکراری از اشتباهات رایج در سئو است و بر روی سئوی سایت تاثیر منفی میگذارد.
سئو تکنیکال به بهینهسازی جنبههای فنی وبسایت شما میپردازد تا خزندههای موتورهای جستجو به راحتی بتوانند آن را بخزند، ایندکس کنند و رتبهبندی کنند. قبل از تولید محتواهای با کیفیت و ساخت بک لینک های قوی، اینکه موتورهای جستجو بتوانند به طور موثر و درست سایت شما را بخوانند بسیار مهم است. با تمرکز بر روی سئو تکنیکال، میتوانید پایه و اساسی قوی برای استراتژی سئوی خود ایجاد کنید. دادههای ساختاریافته یا Structured Data به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و امکان نمایش Rich Snippetها را در نتایج جستجو فراهم میسازند. محتواهای قدیمی سایت خود را بهروز کنید و از روشهای جدید سئو و تغییرات الگوریتمهای گوگل آگاهی داشته باشید. محتوای بهروز، نهتنها برای کاربران ارزشمندتر است، بلکه گوگل نیز سایتهایی را که بهطور منظم محتوای خود را بهروزرسانی میکنند، به عنوان سایتهای معتبرتر شناسایی میکند.
اگر صفحات سایت شما در گوشیهای موبایل یا دستگاههای با صفحه کوچکتر از دسکتاپ کامپیوتر، نامرتب و ناخوانا با تصاویر بههم ریخته هستند، سایتتان از نظر واکنشگرایی دچار مشکل است. از آنجایی که گوگل سایتهای موبایل پسند را در رتبه بالاتری در صفحات نتایج قرار میدهد، واکنشگرایی یا موبایل فرندلی بودن سایت اهمیت بالایی در سئو تکنیکال دارد. کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی و مشاهده لینک محتوای سایت شما درباره آن، متا دیسکریپشن را میبینید و با خواندن آن متوجه میشود که محتوای شما درباره چیست. اگر راه حل درست و مناسبی برای صفحات و محتوای تکراری سایت خود پیدا نکنید، رتبه و امتیاز صفحه یا محتوای اصلی از بین خواهد رفت. ساده ترین ابزار تشخیص یا شناسایی صفحات و محتوای تکراری، موتور جستجوی گوگل است. شما با انتخاب و کپی بخش کوتاهی از یک محتوا و سرچ آن در باکس جستجوی گوگل میتوانید محتوای مشابه آن در سایت خود را پیدا کنید.
به همین دلیل میتوانید روی این موضوع سرمایهگذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. بهترین مرجع برای کسب دانش تخصصی در این زمینه، شرکت در دوره سئو باکس ژاکت است. استفاده از تگ برای طبقهبندی مطالب و همچنین دسترسی راحتتر کاربر به آنها است. اما برخلاف تصور رایج افراد، استفاده زیاد از تگ باعث افزایش رتبه سایت نمیشود. رباتهای خزنده گوگل مدت زمان مشخصی را صرف ایندکسکردن یک سایت و صفحات آن میکنند و هرچه از برچسبهای بیشتر استفاده کنید، بودجه خزش صرف صفحات جدید و غیر اصلی سایت شما میشود. استفاده از روشهای بلک هت در دنیای سئو یعنی به شهرت سایت خود و اعتماد کاربران به آن آسیب میزنید.
Yoast SEO به شما میگوید که چقدر از کلمات کلیدی استفاده کردهاید و در صورت نیاز به کاهش آنها، پیشنهاداتی میدهد. چند ابزار وجود دارد که کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجربه کاربران را آسان میکند، مانند گوگل آنالیتیکس. همچنین میتوانید از ابزارهایی مانند Microsoft Clarity برای نگاهی دقیق به رفتار کاربر از طریق نقشههای حرارتی و ضبط جلسات استفاده کنید. فراتر از اصول اولیه، باید از همین الان شروع به استفاده از تکنیکهای پیشرفته سئو کنید. بهینهسازی صحیح وبسایت خود برای بهبود رتبه در SERP به معنی ترافیک بیشتر سایت، تبدیل بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر است. بهینهسازی این پروفایل باعث میشه رتبه سایتت توی جستجوهای محلی بهتر بشه و ترافیک محلی بیشتری جذب کنی.
کلمات کلیدی در متا تگ عنوان (Title Tag)، توضیحات متا (Meta Description) یا تگهای کلمه کلیدی (Meta Keywords) بهطور افراطی تکرار میشوند تا موتورهای جستجو را فریب دهند. از سال ۲۰۱۳ با تمرکز بر درک معنای عمیقتر پرسشهای جستجو و محتوای صفحات به کار گرفته شد. این الگوریتم موتور جستجو را قادر ساخت تا به جای تطبیق دقیق کلمات کلیدی، ارتباط مفهومی میان جستجو و محتوای وبسایتها را ارزیابی کند. اگرچه ما تمایل داریم مفهوم سئو را با کلمات کلیدی مرتبط کنیم، لینکها نیز میتوانند بر رتبه شما در SERP تأثیر بگذارند. به لینکهای خود از جمله بکلینکها و پیوندهای دائمی نگاهی دقیق بیندازید. مهم است که مطمئن شوید لینکهای وبسایت شما درست کار میکنند و بکلینکهای شما باکیفیت هستند.
گاهی اوقات ممکنه نام برند یا محصولت توی وبسایتها و مقالات مختلف ذکر بشه، ولی به سایتت لینک ندادن. این یه فرصت خوبه که بدون نیاز به تولید محتوای جدید، لینکهای جدید به دست بیاری. امروزه بیشتر جستجوها از طریق موبایل انجام میشن، پس اگه سایتت روی موبایل درست کار نکنه، بخش بزرگی از کاربران رو از دست میدی. موبایل فرندلی بودن سایت به این معنیه که سایتت روی همه صفحهنمایشها، بهخصوص موبایل، به خوبی کار کنه. اگه سایتت از HTTPS استفاده میکنه (که باید بکنه!)، نباید هیچ لینکی با HTTP توی صفحاتت وجود داشته باشه.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/