سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام چیست؟ + 9 تکنیک کاربردی در سئو اینستاگرام آکادمی فرین

صفحه اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اولیه بر روی نمایش عمومی یا همان public تنظیم شده‌است و همه افراد مجوز بازدید از صفحه شما را دارند. اگر بازاریاب هستید حتما دقت کنید که این تنظیم پیش‌فرض را تغییر نداده باشید. بهتر است بر روی پروفایل خود به بخش تنظیمات رفته و چک کنید اکانت خصوصی شما روی حالت خاموش باشد. اضافه کردن تگ آلت به گوگل کمک می‌کند که راحت‌تر بفهمد تصویر شما درباره چیست. این‌طوری تصاویر شما نه‌تنها در جست‌وجوهای گوگل بیشتر دیده می‌شوند، بلکه می‌توانند در جست‌وجوی تصویری هم رتبه بالاتری بگیرند. خب وقتی کسی برای اولین بار وارد صفحه شما می‌شود، بعد از عکس پروفایل، اولین جایی که چک می‌کند، بایو پیج‌تان است.

در آخر هم نوبت به کلمات کلیدی متن آلترناتیو می‌رسد، کلمات کلیدی این بخش باید توضیحی ساده از پست ارائه بدهند؛ به‌گونه‌ای که اگر بخواهید پستتان را برای فردی نابینا توضیح دهید، از آن کلمات استفاده کنید. در گام اول، لازم است که یک USERNAME هوشمندانه برای اکانت خود انتخاب کنیم. یوزری که انتخاب می‌کنیم، باید با نوع محتوایی که قصد ارائه‌ی آن را داریم هم‌خوانی داشته باشد. انجام چنین کاری همیشه ممکن نیست، چراکه برخی از کسب‌و‌کارها ملزم به رعایت اولیت‌های برندشان حین ایجاد اکانت هستند. در این شرایط بهتر است سراغ بهینه‌سازی PROFILE NAME در قسمت بیوی اکانتتان رفته و سئو اینستاگرام را روی آن اعمال کنید.

مردم همیشه در جستجوی مکانهای جدید برای بازدید ، مکانهایی برای مسافرت یا نقاطی برای گرفتن عکس در آنجا هستند. بنابراین برچسب گذاری جغرافیایی عکس پست ها ممکن است باعث شود شما در نتایج جستجوی بیشتری نشان داده شوید و احتمال دارد دنبال کننده بیشتری هم جذب نمایید. در ادامه مهم ترین نکات برای افزایش بازدید پیج با استفاده از سئو اینستاگرام ارائه شده است. چون مخاطبان این جواب را دوست ندارند و حتی در صورت سئو شدنش، به مقاله مورد نظر وارد شده و با سریع خارج شدن شان، نرخ پرشش را بالا برده و در نتیجه گوگل هم رتبه صفحه را کاهش میدهد. در واقع مخاطبان در هنگام جستجو این کلمه یک مقاله نمیخواهند، بلکه صفحه فروشگاهی میخواهند که بتوانند قیمت محصولات را در آن مشاهده کرده و توضیحات شان را بخوانند.

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین تکنیک های سئو اینستاگرام استفاده از هشتگ مناسب است. استفاده از هشتگ های مرتبط در کپشن موجب می شود اینستاگرام از محتوای پست شما آگاه شده و به افرادی که در جستجوی این پست هستند نمایش داده شود. همچنین در هر پست باید 3 تا 5 هشتگ استفاده شود و استفاده بیش از حد از هشتگ برای ارتقا پیج مناسب نیست. اینستاگرام تنها یک پلتفرم ارائه تصاویر نیست، بلکه بخش بزرگی از این شبکه اجتماعی به محتوای ویدیویی اختصاص داده شده است. فرمت‌های ویدیویی مانند استوری‌های اینستاگرام، ریلزها یا IGTV به راحتی امکان درج ویدیو را فراهم کرده‌اند، به این معنی که می‌توانند بازدیدهای بیشتری نسبت به پست‌های ثابت داشته باشند. همچنین ویدیوها شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن و جذب فالوورهای بیشتر برای شما دارند.

همکاری با اینفلوئنسرها برای معرفی برند شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ترافیک و سوشال سیگنال‌های سایت شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. اینستاگرام برای اولین پست اکانت‌های مختلف شرایط ویژه‌ای در نظر می‌گیرد تا تعداد افرادی بیشتری پستتان را ببینند؛ بنابراین، تمرکز روی محتوای صحیح از همان پست اولتان الزامی است. اهمیت محتوا در سئو بسیار بیشتر از آن است که تصورش را بکنید، به‌طوری که افراد حرفه‌ای در پاسخ به سوال چگونه اینستاگرام را سئو کنیم، به بهینه‌سازی محتوا کفایت می‌کنند. این ویژگی به کاربران کمک می کند تا بفهمند شما چه کسی هستید، در چه زمینه ای کار می کنید و چه موضوعاتی را می توانند در صفحه شما پیدا کنند. حتی ممکن است وب سایت هم نداشته باشید ولی به راحتی می‌توانید با جذب مقداری فالوور، برند خود را معرفی کنید و شروع به فروش محصولات خود کنید.

این تخفیف، همراه با امکانات متنوع و کاربردی، سنجاب را به انتخابی ایده‌آل برای دیجیتال مارکترها، کسب‌وکارها و فعالان شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است. Social Mention یک ابزار رایگان است که به شما کمک می‌کند تا میزان تعاملات (لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و کامنت‌ها) و نیز نظرات و احساسات کاربران را در شبکه‌های اجتماعی ردیابی کنید. این ابزار به شما اطلاعات دقیقی درباره برند یا کلمات کلیدی مورد نظر می‌دهد. افرادی که به محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی علاقه نشان می‌دهند، احتمالاً تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد. افزایش تعاملات اجتماعی می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) و در نهایت رشد کسب‌وکار شما کمک کند.

یکی از عوامل اصلی، نوع و حجم محتوا است که در آن، هزینه‌های تولید محتواهای تصویری، ویدیویی و متنی بسته به کیفیت و مدت زمان تولید متغیر است. همچنین، تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی و هشتگ‌ها نیز بخش مهمی از هزینه سئو را به خود اختصاص می‌دهد. در صورتی که کلمات کلیدی انتخابی رقابت بالایی داشته باشند یا نیاز به تحقیق و تحلیل دقیق‌تری داشته باشند، هزینه‌ها افزایش می‌یابند. به علاوه، پیچیدگی استراتژی‌های محتوایی و استفاده از استراتژی‌های اضافی مانند تبلیغات پولی و همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند هزینه‌های سئو را به طور قابل توجهی بالا ببرد. امروزه در دنیای دیجیتال، مفهوم سئو تنها محدود به بهینه‌سازی سایت‌ها نمی‌شود.

باید توجه داشته باشید که زمان مناسب برای انتشار پست وقتی است که مخاطبان شما بیشترین میزان فعالیت را دارند. به عنوان مثال،‌ اگر مخاطبان شما در صبح‌ها فعالیت بیشتری دارند؛ شما نیز باید پست‌های خود را در این زمان منتشر کنید. با همین کار ساده می‌توانید یک گام بلند در راستای بهبود سئوی اینستاگرام بردارید. برای تغییر یا اضافه کردن متن جایگزین به پستی که قبلا منتشر کرده‌اید، به عکس بروید، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بروید و روی Edit کلیک کنید. برای مثال نام تجاری، مجله کاغذی را اگر در نظر بگیرید؛ نام و نام کاربری آنها حاوی کلمه کلیدی مجله است. هم اکنون با ما تماس بگیرید و با خیال راحت طراحی و سئو سایت خود را به ما بسپارید و کسب و کارتان را رونق بخشید.

همچنین، سوشال سیگنال‌ها می‌توانند به تولید بک‌لینک‌های طبیعی و اعتبار بیشتر برند کمک کنند که این موارد به طور مستقیم برای سئو مفید هستند. در مجموع، حتی اگر سوشال سیگنال‌ها به‌طور رسمی در الگوریتم‌های گوگل گنجانده نشده باشند، آن‌ها می‌توانند به بهبود رتبه‌بندی سایت از طریق تأثیرات غیرمستقیم کمک کنند. هرچقدر محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده شود، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران به سایت شما مراجعه کنند. این بازدیدهای ارگانیک از شبکه‌های اجتماعی به سایت شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری جذب کند که در نهایت می‌تواند بر رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. موتورهای جستجو مانند گوگل (Google) به سایت‌هایی که ترافیک بالا و بازدیدکنندگان فعال دارند، امتیاز بیشتری می‌دهند.

سئو در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به هزینه‌های زیاد، پیج خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید. تأثیر سوشال سیگنال بر سئو، مفهومی است که با گسترش شبکه‌های اجتماعی و تغییر رفتار کاربران در دنیای دیجیتال به‌وجود آمد. این مفهوم برای اولین بار در سال 2010، زمانی که پلتفرم‌های اجتماعی (Social platforms) مانند فیس‌بوک (Facebook) و توییتر (Twitter) به محبوبیت فراوانی دست یافتند، به صورت غیررسمی مطرح شد. در آن زمان، تعاملات اجتماعی به شکلی نوین تعریف شدند و موتورهای جستجو مانند گوگل (Google) و بینگ (Bing) شروع به بررسی ارتباط میان این تعاملات و رتبه‌بندی سایت‌ها کردند. نقطه عطف این روند در سال 2012 بود، زمانی که گوگل الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm) را معرفی کرد.

برخی از این کلمات کلیدی از نام ، نام کاربری و شرح حال یک حساب (همانطور که قبلاً در مورد آنها گفتیم) آمده است. همچنین می توانید هشتگ مربوط به آن کلمه کلیدی را در بیوگرافی خود اضافه کنید. پیشنهادات اینستاگرام در هر دو قسمت معمولا بستگی به افرادی دارد که دنبال می کنید ، همچنین کلمات کلیدی و گشت و گذار های قبلی شما در اینستاگرام. هدف این است که پیج اینستاگرام هم در صفحه اکسپلور و هم در پیشنهادات جستجو نشان داده شوند. همچنین تکنیک هایی که به پست های شما کمک میکند تا در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شوند را به شما خواهیم آموخت.

برای به حداکثر رساندن دید ریلزهای خود، از قرار دادن واترمارک از پلتفرم های دیگر مانند TikTok یا یوتیوب خودداری کنید. اینستاگرام تمایل دارد محتوایی را که دارای واترمارک قابل مشاهده است از اولویت خارج کند، بنابراین قبل از ارسال، مطمئن شوید که ویدیوهای شما فاقد این علامت هستند. پس برای جلوگیری از جریمه شدن و کمک به دیده شدن بیشتر محتوای خود، مطمئن شوید که قبل از آپلود ریلز در اینستاگرام، هرگونه واترمارکی رو حذف کنید. اولین قدم برای پیاده‌سازی یه استراتژی سئو موثر تو اینستاگرام اینه که بفهمید مردم از چه عبارت‌هایی واسه پیدا کردن محتوای مشابه شما استفاده می‌کنن. بعد از پیدا کردن این کلمات وقتشه که از اون‌ها توی کپشن‌های خودتون استفاده کنید. استفاده از کدهای اسکیما برای معرفی بهتر پیج اینستاگرام شما به موتورهای جست‌وجو مثل گوگل لازم است.

اگه برند شناخته‌شده‌ای دارید، حتما از اسم اون و هر کلمه کلیدی مرتبطی با نام کاربری یا نام پروفایلتون هست، استفاده کنید. به نظر من اولین و شاید مهم‌ترین قدم برای سئو اینستاگرام در گوگل انتخاب یک نام کاربری و Display Name مناسب است. نامی که انتخاب می‌کنید باید طوری باشد که که گوگل هم بتواند آن را راحت شناسایی و درک کند و به کاربرانی که دنبال خدمات و محصولات مشابه شما هستند نمایش بدهد. همان‌طور که کمی قبل اشاره کردیم، سئو اینستاگرام در دو بخش انجام می‌شود؛ بخش اول کارهایی است که باید در خود اینستاگرام انجام دهید تا محتواهایی که منتشر می‌کنید در این اپلیکیشن دیده شوند. بخش دوم هم بهینه‌سازی‌هایی هستند که باعث می‌شود صفحه و محتوای شما در نتایج جست‌وجوی گوگل دیده شود و از گوگل برای صفحه اینستاگرام‌تان ورودی بگیرید.

اگر شما تکنیک خاصی برای بهبود سئو اینستاگرام در گوگل دارید، خوشحال می‌شویم که آن را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از اسپم شدن، باید لینک‌های خود را به‌صورت معقول و با محتوای باکیفیت همراه کنید. صرفا قرار دادن لینک بدون ارائه محتوای ارزشمند ممکن است تأثیر منفی بر روی اعتبار صفحه شما داشته باشد. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که در ساعات مختلف و به‌طور متعادل، لینک‌های اینستاگرام خود را در پلتفرم‌های معتبر مانند یوتیوب و آپارات قرار دهید و با محتوای مفید و مرتبط همراه کنید. این کار به گوگل کمک می‌کند تا درک بهتری از اعتبار و وجود صفحه اینستاگرام شما داشته باشد و به بهبود سئو آن کمک کند.

منظورم از عنوان، آن متن کوتاهی است که روی پست اینستاگرام مینویسید تا کاربر را جذب کنید. خلاقیت در نوشتن این متن و البته انتخاب فونت و رنگ مناسب، بسیار در جذب مخاطب تاثیرگذار است. حسام که به‌صورت مستقل تبلیغات اینستاگرامی پروژه‌های مختلف را مدیریت می‌کند، همیشه به داده‌های دقیق برای انتخاب بهترین صفحات نیاز داشت. او با خرید پلن حرفه‌ای ۶ ماهه سنجاب توانست اطلاعات آماری کاملی از صفحات هدف خود به دست آورد. حسام می‌گوید که استفاده از سنجاب باعث شده زمان کمتری برای تحقیق صرف کند و نتایج سریع‌تری بگیرد.

وقتی نوبت به استراتژی سئوی اینستاگرام پیج شما می‌رسد، اصلی‌ترین کاری که می‌توانید برای بهبود رتبه خود انجام دهید این است که به الگوریتم کمک کنید تا محتوای شما را به درستی شناسایی کند. مخصوصا فضایی که برای نمایش مجموعه‌ای از پست‌ها از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید و در اکسپلور قرار می‌گیرند، اختصاص داده شده است. محتوای ویدیو یا چندین عکس به همراه نوشته باعث میشود که فالوور های شما زمان بیشتری را برای دیدن و تعامل با آن بگذرانند. بنابراین الگوریتم اینستاگرام آن را با ارزش تر محاسبه میکند و بیشتر در نتایج اکسپلور دیده میشود. 3- از هشتگ های پست به صورت اصولی و همانطور که در بخش سئو اینستاگرام توضیح داده شد استفاده نمایید. بهتر است تعداد هشتگ ها بین 5 تا 10 عدد و بر اساس کلمات کلیدی مربوط به پست باشد .

اطمینان حاصل کنید که این چند خط اول جذاب هستند و شامل کلمات کلیدی اصلی شما هستند. اگر پستی از شما توسط سایت یا پیج معتبری با فالوور های بسیار لایک شد درواقع شما توانسته‌اید بک لینک دریافت کنید که از اعتبار بیشتری از دریافت لینک های ممتد از سایت‌ها و صفحات غیرمعتبر و با فالوور کمتر دارد. بدین منظور یکی از ترفندهای لینک سازی در بین اهالی متخصص در امر سئو سایت این است که در گروه‌های خصوصی زمانی که یک ادمین از پیج معتبر پست می‌گذارد بقیه ادمین ها شروع به کامنت گذاری و لایک کردن می‌کنند. توجه کنید از واژه‌های غنی در کپشن و bio پیج خود استفاده کنید تا پیج اینستاگرام تان را سئو کنید. فقط باید حواستان باشد در تگ عنوان استفاده زیاد از هشتگ برای گوگل اسپم محسوب می شود.

برای فهمیدن این موضوع که کدام هشتگ‌ها بیشترین بازدید را برای شما به همراه خواهند داشت؛ می‌توانید از قسمت اینسایت‌های پست خود استفاده کنید. اینسایت‌های هر پست به شما اعلام می‌کنند که چه تعداد از ایمپرشن‌ها مرتبط به هشتگ‌های استفاده شده در آن پست هستند. درست مانند جستجوی یک عبارت در گوگل، می‌توانید از نوار جستجو در بالای صفحه جست‌وجو برای یافتن و کشف اکانت‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها استفاده کنید. با تنظیم محتوای اینستاگرام خود، می‌توانید به آنچه مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند، کمک کنید اما این همه ماجرا نیست. استراتژی قوی سئوی اینستاگرام که همان بهینه سازی موتور جستجو است،  یکی از بهترین راه ها برای افزایش دسترسی شما در این پلتفرم است.

بهترین حالت این است که این نام مرتبط با موضوع کسب‌وکار یا فعالیت شما یا شامل کلمات کلیدی مرتبط با برند و حوزه‌ای که در آن فعالیت دارید باشد. به نظر بنده اینستاگرام برای هر کسب و کاری سودآور نیست، ولی به معنای این نیست که نباید در آن فعالیت کرد. به شکل کلی برای کسب و کارهای B2C یعنی کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم با مصرف کننده (مشتری نهایی) دارند، بهتر است. جدا از این موارد، خود نوار سرچ اینستاگرام نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای پیدا کردن عبارات با سرچ بالا باشد. یکی از کلماتی که فکر می‌کنید به حوزه فعالیت شما مربوط می‌شود را در این نوار تایپ کرده و خود اینستاگرام لیستی از کلمات کلیدی با سرچ بالا را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها در پست‌های خود استفاده کنید. افزایش فروش در اینستاگرام می‌تواند از مسیرهای مختلفی برای کسب‌وکارهای فعال در این شبکه اتفاق بیفتد؛ اما یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌ها در این مورد، بهبود پست‌های اینستاگرام برای نمایش در تب سرچ این اپلیکیشن می‌باشد.

و این کار اینستاگرام چه معنایی دارد؟ معنای بهبود تجربه کاربری، درواقع بعید است در هر قدم این شرکت‌های بزرگ بهبود تجربه کاربری را مشاهده نکنید. درست همانند گوگل، هدف سرچ بار اینستاگرام این است که بهترین و مرتبط‌‌ترین نتایج را به کاربران نشان دهد. یکی از روش‌هایی که به وسیله آن می‌توانیم مرتبط بودن محتوا اکانت خود با سرچ‌های کاربران را برای الگوریتم اینستاگرام تعریف کنیم؛ پیروی از یک استایل و ساختار کلی در صفحه می‌باشد. یک حوزه تخصصی را انتخاب کرده و سعی کنید محتواهای صفحه خود را تنها با تمرکز در آن حوزه طراحی کنید. اما بهبود سئو در اینستاگرام نیازمند استفاده از یک سری تکنیک‌ها می‌باشد تا به وسیله آن‌ها بتوانید اکانت خود و پست‌های آن را در نتایج نخست سرچ به کاربران نشان داده تا نهایتاً بتوانید آمار بازدید اکانت خود را افزایش دهید.

با سرچ کردن در بخش اکسپلور هر فردی با توجه به تاریخچه سرچ هایش لیستی از مطالب مختلف دریافت می کند. مثلا اگر دو کاربر در دو نقطه مختلف دنیا یک مطلب مشترک را با هم سرچ کنند نتایجی که اکسپلور اینستاگرام برایشان نشان می‌دهد در بسیاری موارد متفاوت است. زیرا پیشینه جستجوها و لوکیشن‌های این دو نفر متفاوت است و موتورهای جستجو سعی دارند از بین مطالب، کلمات کلیدی که مرتبط با پیشینه آن‌ها هستند یا در مکان موردنظر آن‌ها کاربرد دارد را معرفی کند. سئو اینستاگرام یکی از روش‌های موثر برای افزایش تعامل با کاربران و بهبود دیده شدن پیج است. با بهینه‌سازی پروفایل، استفاده از کلمات کلیدی در کپشن‌ها، و انتخاب هشتگ‌های مرتبط، می‌توانید پست‌های خود را به مخاطبان بیشتری نمایش دهید.

یکی از مزایای بزرگ سوشال سیگنال‌ها این است که بسیاری از این تعاملات می‌توانند به‌صورت ارگانیک و بدون هزینه‌های تبلیغاتی انجام شوند. اگر محتوای شما به اندازه کافی جذاب باشد، کاربران به‌طور طبیعی آن را به اشتراک می‌گذارند و این می‌تواند به گسترش سریع‌تر و ارزان‌تر آگاهی از برند شما (Brand awareness) کمک کند. برای اینکه محتوای اینستاگرام شما بهتر دیده شود، باید هشتگ‌ها را به درستی و هوشمندانه انتخاب کنید. هشتگ‌هایی که مستقیماً با موضوع پست شما ارتباط دارند، شانس بیشتری برای نمایش محتوا به کاربران هدفمند دارند. این موضوع باعث شده تا سازندگان محتوا در اینستاگرام به این مورد پرداخته و پست‌ها و اکانت خود را برای نمایش در نوار جستجو این شبکه بهینه کنند. در زیر به برخی از مهم‌ترین عواملی که بر رتبه بندی اکانت ها در جستجوی اینستاگرام تأثیر می‌گذارند اشاره کرده‌ایم.

سئو یا search engine optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است و سئو اینستاگرام به معنی بهینه سازی اینستاگرام جهت دیده شدن در نتایج جستجو می باشد. حالا اگر پیج شما بهینه باشد، موتورهای جستجوی اینستاگرام می توانند محتوای آن را درک کرده و برای کاربرانی که به محتوای پیج شما نیاز دارند، نمایش داده می شود. پس سئو اینستاگرام شانس شما را برای افزایش بازدید و جذب فالور چند برابر خواهد کرد.درست است که اینستاگرام با وب سایت متفاوت است اما سئو همانقدر که می تواند بر روی وب سایت تاثیر گذار باشد، برای اینستاگرام نیز مفید خواهد بود. همانطور که گفتیم، پروفایل پیج اینستاگرام یا همان بیو پیج یکی از بهترین قسمت ها برای قرار دادن کلمات کلیدی و جذب مخاطب است. پس باید همان ابتدا که قصد راه اندازی پیج اینستاگرام دارید، به دنبال انتخاب نامی مناسب با کسب و کار خود باشید.

حال بهتر است ما دنبال کننده‌هایی داشته باشیم که تعداد فالوور کمتری دارند. جدا از آنکه این نرم افزارها ممکن است اکانت شما را هک بکنند، در بهینه سازی اینستاگرام هم در دراز مدت آسیب بسیاری می‌زنند. به همین منظور در برخی گروه‌های خصوصی، ادمین‌های اینستاگرام با فالوور بالا عضو هستند و زمانی که یکی از آن‌ها پستی درج می‌کند، سایر ادمین ها اقدام به لایک و یا کامنت گذاشتن در پست می‌کنند. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک دریافت می‌کنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.

هشتگ‌های گسترده حجم جستجوی بالایی دارند اما رقابتی‌تر هستند، در حالی که هشتگ‌های خاص رقابتی کمتری دارند و می‌توانند به شما در دستیابی به مخاطب هدفمندتر کمک کنند. در پایان لازم به یادآوری است آنچه باعث رشد و موفقیت کسب وکار شما در اینستاگرام میشود، استمرار در تولید محتوای با کیفیت است. اگر در مورد هر یک از مباحث ذکر شده مرتبط به سئو اینستاگرام سوالی داشتید از ما بپرسید. برای نوشتن متن جایگزین، ابتدا پست چند اسلایدی یا تک اسلایدی مورد نظرتان را انتخاب کنید سپس از بخش Accessibility گزینه ی Write Alt Text را انتخاب کرده و برای هر عکس براساس محتوای پست، کلمات کلیدی مدنظر را بنویسید. در پست های چند اسلایدی و تک اسلایدی، اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا برای محتوای تولید شده، متن جایگزین درج کنید و با این کار گامی به سوی سئو اینستاگرام پیجتان بردارید.

قبل از شروع کار و ایجاد هرگونه تغییر در حساب کاربری خود، ابتدا باید کلمات کلیدی مهم و تاثیرگذار مرتبط با کسب و کار خود را بیابید. برای این کار می توانید از ابزارهای مختلفی برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی که افراد در موتور جستجوی گوگل جستجو می کنند با کلمات کلیدی که در اینستاگرام جستجو می کنند متفاوت است. یکی از مسائلی که در سئو خارجی سایت بسیار با اهمیت است، اهمیت دادن به شبکه‌های اجتماعی و قدرت آن‌ها در افزایش رتبه وب سایت در گوگل است. هر چقدر هم از تاثیر آن بگوییم، کم گفته‌ایم زیرا می‌تواند در افزایش بازدید گوگل تاثیر حیرت انگیزی داشته باشد. یکی از شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند تغییر بالقوه ایجاد کند، اینستاگرام و داشتن پیج اینستاگرام است.

از این‌رو بازاریابان برای جذب مشتریان و کاربران این شبکه اجتماعی دست به تلاش برای دیده شدن صفحات شان در اینستاگرام و گوگل زده‌اند. در واقع سئو کردن، کمک به موتورهای جستجو برای بهتر دیده شدن محتواهای سایت‌ها یا صفحات در شبکه‌های اجتماعی است. اخیرا استفاده از اینستاگرام به‌عنوان ابزاری مجذوب‌کننده و پرزرق‌وبرق در بین اکثر مردم دلیلی شده تا بازاریابان را به تکاپو و رقابت بیندازد. سوشال سیگنال‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که شما به‌طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این تعاملات، نظرات و بازخوردهایی که از کاربران می‌گیرید، به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را بر اساس نیاز و خواسته‌های مخاطب بهینه کنید. این ارتباط نزدیک، علاوه بر تقویت تعاملات، به بهبود تجربه کاربری و بهبود رتبه‌بندی سایت کمک می‌کند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری